dinsdag 8 september 2009

Nieuwe leerlingen

Onze school heeft drie locaties. In het gebouw waar ik werk is de bovenbouw gevestigd van vmbo-t, havo en vwo. In dit gebouw is een gang die niet toegankelijk is voor leerlingen. Hier bevinden zich bijvoorbeeld de personeelskamers en administratieve ruimtes. Ook het trappenhuis dat naar deze gang leidt, is verboden terrein voor leerlingen. Als ik naar bovenloop op deze trap kom ik een groepje derdeklassers tegen.
'Ho even, waar gaan jullie naartoe?' zeg ik bars (bars doen tegen onbekende leerlingen is één van mijn hobby's en bovendien gunstig voor mijn reputatie).
'Dat weten we niet,' piepen de geschrokken jongetjes licht wanhopig.
'Welk lokaal zoek je dan?', vraag ik, ineens behulpzaam.
'003.'
'Aha, dan moet je inderdaad op de begane grond zijn. Maar niet via deze trap, want in de gang waarop die uitkomt mogen jullie niet komen.'
Ik dirigeer de groep de juiste kant op en loop daarna achter ze aan richting mijn lokaal. Ik loop net dichtbij genoeg om één van hen te horen klagen: 'Lokalen die je niet kunt vinden, verboden gangen, het lijkt hier Zweinstein wel!'

5 opmerkingen:

Cyriel zei

Zweinstein... Zweinstein... Kun je dat eten?

Nicole zei

Grappig! Duidelijk Harry Potter fans!

Virginie zei

Als ze het nou nog Hogwarts hadden genoemd...

Lotte zei

Zo zie je maar dat Harry Potter helemaal geen fictie is...

Via andere blogjes op jouw blog beland. Leuk! Ik ben er ook een van Nederlands, woon ook in een soort gelijk nieuwbouwhuis en herken me wel in je verhalen. Ik kom nog eens terug!

Door zei

Geinig!