dinsdag 24 juni 2008

De blik

Als juf heb je veel profijt van de Blik. Als je de Blik werpt, houden leerlingen ogenblikkelijk op met wat voor onoirbaars ze dan ook aan het doen zijn. De Blik gebruik je in de klas, maar ook daarbuiten, zelfs bij leerlingen aan wie je geen les geeft. Zie je een willekeurige leerling op de gang zijn mobieltje ter hand nemen? Zend de Blik en het kind weet niet hoe snel hij het apparaat moet opbergen. Hartstikke handig dus, de Blik.
Helaas is enige beroepsdeformatie mij niet vreemd. Afgelopen weekend was ik met Vriend in Barcelona. Lopend over de Rambla werden wij belemmerd door twee jongens (okee, mannen, ze waren minstens net zo oud als ik) die op de stoep aan het overkoppen waren met een voetbal. Ik zond de blik en de bal verdween onder een arm. Vriend en ik konden ongehinderd onze weg vervolgen. Hartstikke handig, maar of het nou nodig was?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel handig, ik heb ook zo'n blik en ik ben niet eens juf!

Anoniem zei

:)
Hoe was Barcelona?

PS. Zendt de Blik -> Zend de Blik

DieVanNederlands zei

tomtiedomtiedom... mag ik dat ook aan de eindejaarstress toeschrijven?

Anoniem zei

Ach, zo heb ik ook wat: wielrenners wapperen met hun linker- danwel rechterhand achter hun rug om aan te geven dat er links danwel rechts iets aankomt. Ik heb me echter ook wel eens bij het winkelen in de stad betrapt zo J. te waarschuwen dat er iets in de weg staat.

En de Blik. Ai ai. Daar heb ik ook nog wel een mooi verhaal over. Ga ik zo maar even schrijven, denk ik.

Anoniem zei

Je mag mijn PSjes van deze orde gerust weer wissen hoor :)