zondag 6 juli 2008

De kift

Mijn vakantie begon zaterdag met een familiefeest. Enkele observaties.

DVN: "Ik heb toch zo'n drukke week gehad."
Zus: "Met jou heb ik geen medelijden."

Aangetrouwde Neef: "Zo, jij hoeft de eerstkomende vijftien weken weer niets te doen."

DVN: "Het is soms wel lastig dat je niet gewoon een dagje vrij kunt nemen."
Nicht Kantoorslaaf: "Wat moet je met een dagje als je op jaarbasis dertien weken hebt?"

Lieve Neef: "Zo, dus jij mag lekker zes weken welverdiend uitrusten."
DVN: "Zeven."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

die strijd heb ik ook met mijn vriend, die leraar is. Hij baalt dat ie nooit vrij kan nemen, ik baal ervan dat hij op z'n laatst om 3 uur thuis is en 14 weken per jaar vrij is.

Ach ja.

Anoniem zei

dit is echt zo herkenbaar!

Anoniem zei

Haha, beide kanten van het verhaal kloppen natuurlijk. Geniet ervan.