woensdag 10 september 2008

Een vlek op het plafond

Gisterenochtend kreeg ik een mailtje van Vriend. Of ik soms een beest had doodgemept op het plafond in de woonkamer. Nee dus. Als ik 's avonds thuiskom zie ik direct waarop hij doelde. Midden in de woonkamer zit een bruine vlek op het plafond. Geen idee waar die zo ineens vandaan komt. Afgestompt als ik ben van een lange dag werken die eindigde met het oprichten van een nieuwe intervisiegroep (daarover later meer), besteed ik verder geen aandacht aan.
Op mijn vrije dag bel ik 's ochtends altijd even met Zus. Terwijl wij het weekend doornemen valt mijn ook weer op de vlek. En nu ben ik wel wakker en ik staar naar het plafond (aj, nare associatie). Die vlek is raar. Die vlek hoort daar niet. Ik bespreek het geval meteen met Zus en zij suggereert dat er wat lekt. Ik denk meteen aan de bovenburen, keurige mensen, die vast geen lijk middenin de woonkamer laten liggen. Zus oppert dat er wellicht ook buizen door ons plafond lopen en dat daar iets mis mee zou kunnen zijn (de nuchterheid is niet helemaal eerlijk verdeeld in ons gezin).
Na het bellen klim ik gewapend met een vaatdoekje op een stoel en probeer de vlek te verwijderen. Dat lukt, maar als ik weer op de grond sta zie ik dat er nu een grotere, lichtgroenige vlek op het plafond zit. Hopelijk valt het mee als het opdroogt, maar de volgende keer neem ik een wit vaatdoekje.

Geen opmerkingen: