dinsdag 27 mei 2008

sportdag

Ondanks dat we midden in de examentijd zitten, was het vandaag sportdag. Gelukkig was ik vanwege mijn briljante time-management gisteren al klaar met het nakijken van mijn examens (jawel, u leest het goed, binnen een week alles af! Driewerf hulde voor mijzelve). Vandaag kon ik dus onbezorgd gaan sporten. Gisteravond had ik me vast duchtig voorbereid. Sportschoenen opgediept en afgestoft; flesjes water koud gezet; shirtje met lange, shirtje met korte en shirtje met zonder mouwen klaargelegd (make up your mind, Erwin!) en op tijd naar bed natuurlijk.
De sportdag verliep prima. Mijn leerlingen bleken hartstikke sportief, maar ook genoeg doordrongen van de Olympische gedachte om mij af en toe mee te laten doen. Ze waren ook niet van suiker en speelden gewoon door toen het begon te regenen. Ze vonden het zelfs jammer dat de dag wegens veul regen vroegtijdig eindigde. Geen onvertogen woord dus. Hoewel...
Nadat de leerlingen naar huis gestuurd zijn, drinken de collega's nog wat in de kantine. Terwijl iedereen aan de koffie zit (nee, geen sportdrankjes, het blijven wel leraren), staan de collega's van BO (waag het niet om gym te zeggen) in de stromende regen hun materialen op te bergen.
'Toch wel schraal, dat niemand hen gaat helpen,' merk ik op.
'Schraal? Schraal?' briest mijn collega terwijl schuim verschijnt op zijn lippen, 'zij komen vanavond toch ook niet helpen als ik nog steeds examens zit na te kijken vanwege die o zo belangrijke sportdag?!'
Zelfvergenoegd roept mijn innerlijke ik: 'Ha, blijkbaar heeft niet iedereen z'n planning zo goed op orde!' Aan de buitenkant is hier niets van te zien natuurlijk. In plaats daarvan knik ik en hum instemmend. Dit is niet de tijd van het jaar om anderen om de oren te slaan met je eigen geweldige planvermogen.

Geen opmerkingen: