maandag 5 mei 2008

Zeilen in de regen

Mooi niet dat ik ging zeilen in de regen. Maar als je dan op het IJsselmeer vaart, en de haven is welliswaar in zicht, maar toch zeker nog een uur varen, en er steekt een bui op, wat dan? Overboord springen en de rest zwemmen? Nee hoor, dan zeil je dus in de regen. En hoe!
Uit zo'n bui kan behoorlijk wat wind komen. Dat werd nog even spannend. De boot was niet meer te besturen en onder het uitroepen van voornamelijk drieletterige woorden gooide Vriend de zeilen los, waarna de fok er vandoor dreigde te gaan. Heldhaftig als ik ben, rende ik naar voren om de fok binnen te halen. In de stromende regen motorden we vervolgens de haven van Stavoren in. Omdat het maar bleef regenen zijn we daarna in vol ornaat op zoek gegaan naar een restaurant waar we warm en droog konden zitten. En zo ging ik voor het eerst van mijn leven uit eten op rubberen kaplaarzen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Drieletterige woorden? Op een zeilboot?
Fok! Fok Fokkerdefok!

DieVanNederlands zei

laten we het daar inderdaad maar op houden :-)