zondag 27 april 2008

vakantieplannen

Vriend en ik hadden bedacht dat we in de meivakantie lekker zouden gaan zeilen. Vriend en ik hebben namelijk een zeilboot. Nou ja, Vriend heeft een zeilboot. Dat zit zo. Vriend is it'er. Toen Vriend met dat werk begon, was de it booming, en dat was goed voor de portemonnee van Vriend. Bovendien kende Vriend mij toen nog niet, en ook dat was goed voor de portemonnee van Vriend. Toen ging Vriend een beetje sparen en toen kocht Vriend een zeilboot.
De afgelopen jaren was het in de meivakantie steeds retelekker weer, maar Vriend had geen vakantie. Die zat braaf op kantoor te it'en en te dromen van zeilen. Dat gingen we dit jaar anders doen. Vriend nam vrij en wij zouden gaan zeilen.
De afgelopen weken was het prachtig zeilweer, maar nog geen vakantie. Helaas zijn de verwachtingen voor de komende week minder zonnig. En als ik ergens de pest aan heb, dan is het wel zeilen in de regen. Ik ben heus niet van suiker, maar in de regen op de boot, bah. Bij het idee alleen al speelt mijn trauma op. Dat heb ik opgelopen op onze eerste gezamenlijke zeilvakantie. Na twee dagen van café naar café in druilerig Stavoren (een prestatie op zich), waren de weergoden ons volgens Vriend gunstiger gezind, en zetten we koers naar Sneek. Van Stavoren tot Sneek regende het aan een stuk door. Ik had plassen in mijn mouwen en meer rimpels in mijn vel dan Cisca Dresselhuys. Binnen zitten bood geen soelaas, want daarvan werd ik in no time hartstikke misselijk. Sindsdien is het helemaal uit tussen mij en zeilen in de regen.
Zojuist verkondigde Marjon de Hond opnieuw dat het morgen gedaan is met het lekkere weer. Het wordt kouder en natter. Dus waar gaan Vriend en ik naartoe? Zeilen in Friesland. Wij gaan bewijzen dat Marjon ongelijk heeft! En mocht ze toch gelijk hebben, dan zal de plaatselijke horeca haar dankbaar zijn. Want mooi niet dat ik ga zeilen in de regen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hahaha, nee, laat je er maar mooi onder krijgen door de regen!