maandag 13 oktober 2008

Vandaag zit DVN aan de telefoon

Zaterdag tekenen Vriend en ik met een dikke stift op de muur van onze nieuwe keuken om aan te geven tot waar het stukwerk moet komen. Als we de koelkast willen intekenen, moeten we concluderen dat de schakelaar voor het licht in de keuken ongeveer vijf centimeter in de koelkast terecht gaat komen.

Een uurtje later haalt Vriend overal de stopcontacten en schakelaars van de muur, zodat de stukadoor die niet dicht gaat smeren. Ondertussen poets ik de wc's (ja, meervoud!) omdat ik het zo'n vies idee vindt dat de bouwvakkers daar al lekker gebruik van gemaakt hebben. Terwijl ik luidkeels zingend boven de plee hang, gaat ineens de badkamerlamp aan en weer uit. Ik kijk om en verwacht Vriend te zien, maar die is er niet. Dus ik roep naar beneden: 'Ee, dee jij da?'
'Wa?'
'Met da licht?'
'Huh?'
(Van klussen word je eloquent, zoveel is al wel duidelijk.)
En dan komt Vriend tot de wonderlijke ontdekking dat de badkamerlamp brandt als je in de keuken de mechanische ventilatie op 2 zet.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, dat is relaxed! Dan kun je vanuit de keuken alvast de lamp in de badkamer aanzetten.
Maar gaat de ventilatie ook uit als je het licht weer uitdoet?

Anoniem zei

Oeh, een spookhuis! Nou ja, soort van dan, hè! Ben benieuwd... :-)

Anoniem zei

Proest! En wedden dat je die vergeet zodat je over 3 jaar nog steeds het badkamerlicht in de keuken aandoet?