zaterdag 18 april 2009

Shot through the heart?

Ken je dat? Je staat de boodschappen in de koelkast te laden en ineens betrap je jezelf erop dat je een liedje van Celine Dion staat te zingen. Kennelijk was dat het laatste stukje muzak dat je hoorde in de AH. Of je loopt voorbij een reclameposter van een cv-ketel en even later hoor je jezelf, al dan niet hardop, zingen: 'Remeha, the heat is ooon!'.
Ik heb dat dus heel vaak. Laatst beklaagde ik me erover in v6. Als voorbeeld gebruikte ik Bon Jovi. Sindsdien komt het regelmatig voor dat ik op de gang iemand 'shot through the heart' hoor zingen. Of ik kom een lokaal binnen en 'and you're to blame' knalt net uit een mobieltje. Reuze grappig natuurlijk, vooral omdat inmiddels ook de v6'ers uit de andere klassen het hebben opgepikt. Ik speel het spelletje mee en stop demonstratief mijn vingers in mijn oren, trek een lelijk gezicht of laat op een andere manier merken dat ik de grap ervan inzie.
Allemaal leuk en aardig dus, maar vandaag, op mijn vrije zaterdag sta ik de oprit te voorzien van anti-onkruidzand (niet giftig, dus milieubewust en veilig!) en ineens zing ik: 'darling you give lohohove a bad name!' Shot through the heart? Shot through the brain zul je bedoelen!

2 opmerkingen:

Rutger zei

Laatst zong ik This House Is A Circus van Artic Monkeys, bleek er hier ook een circus te staan.

Cyriel zei

Ai, het is altijd pijnlijk als Dom Blond Jovi in je hoofd zit...