woensdag 22 april 2009

stunt

Vrijdagmiddag. Er komen twee v3'ers op mij af. 'Mevrouw DVN, we moeten voor Nederlands een enquête houden. Wilt u hem invullen?'
'Tuurlijk dames, maar loop even mee naar mijn lokaal, want ik zit les te geven.'
Eenmaal aan mijn bureau buig ik mij over de vragen.

Naam? DVN
Lievelingskleur? Da's makkelijk: rood
Lievelingsdier? DVN denkt aan al die lieve lammetjes onderweg naar school: schaap.
Lievelingseten? DVN denkt aan allerlei heerlijks, laat zich daardoor een beetje meeslepen, roept zichzelf tot de orde, vraagt zich af of ze verschillende dingen mag opschrijven en kiest dan toch: lasagne.
Heeft u een bijzonder talent? DVN vraagt zich af wat het doel van deze enquête eigenlijk is, en of ze de leerlingen en passant iets moet bijbrengen over het opstellen van goede enquêtevragen, bedenkt dat dat nogal betweterig is en richt zich weer op de vraag en vult in: ik kan mooi zingen.
Op welk lichaamsdeel bent u het meest trots? DVN krabt zich nogmaals achter de oren, vraagt zich af of ze haar borsten zal kiezen, bedenkt zich dat dat niet zo handig is voor haar reputatie op school, dwaalt af naar die keer dat de leerlingen het datingprofiel van een collega hadden gevonden op internet, roept zichzelf weer tot de orde, wendt zich dan toch tot de enquêteurs en neemt hun suggestie over: mijn hersenen.
Waar mogen we u 's nachts voor wakker maken? Zou zich hier nogmaals moeten afvragen wat het doel van deze vragenlijst eigenlijk is, maar denkt in plaats daarvan: een verse bruine boterham met nutella natuurlijk.
'Klaar! Alsjeblieft dames, en veel succes ermee!'

Maandagochtend. DieVanEconomie, ook uit het prachtige jaar 1980 en om nog meer redenen een collega met wie ik graag samenwerk, komt naar mij toe en vraagt of ik ook zo'n enquête heb ingevuld. Ja. En of het me was opgevallen dat die meisjes zusjes waren van een paar v6'ers. Ja. En of ik me realiseer dat het de laatste lesweek is. Eh ja. En of ze bij Nederlands in 3v een enquête moeten houden. Eh nee dus. Ik ben blijkbaar te weinig achterdochtig. Voor de zekerheid draag ik deze week maar een decente pyjama...

2 opmerkingen:

Cyriel zei

Ah, maar nu weten wij het ook!

Wel geslepen. Dat zijn pluspunten.

vriendin S. zei

"Lievelingsdier? DVN denkt aan al die lieve lammetjes onderweg naar school: schaap."

:) fijn. Ook erg gelachen om je gedachten rondom lekker eten :D